Skip to content

Ergiç haberimizi 'kaynağını silerek' aktaran siteler

15 Eylül 2009, ekleyen Erdem Yürekkaya

"Bursaspor Marksist bir futbolcuyu transfer etti" başlıklı haberimiz, bugün Radikal gazetesinin İnternet sitesinde çıktıktan sonra, çok sayıda haber sitesi tarafından kopyanarak yapıştırıldı. Bu sitelerden bir bölümü, radikal.com.tr'de çıkan haberin sonundaki parantezi silmeyi tercih etti. O parantezde, haberin kaynağı yazılıydı!

radikal.com.tr'deki parantez şöyleydi: "(yazan Erkin Özalp, haberveriyorum.net)" 

Aralarında gazetevatan.com'un ve gercekgundem.com'un da yer aldığı bazı haber siteleri, radikal.com.tr'den aldıkları haberi, kaynak gösteren paranteze dokunmadan yayımladı. 

Buna karşın, çok sayıda haber sitesi, hırsızlıkta sınır tanımayarak, kaynak parantezini sildi. 

Üstelik, haberde yer alan şu cümleye dokunmadan: 

"Ergiç’in, ortodoks Marksistleri (ve bu haberin yazarını) çok fazla heyecanlandırmayacak ilham kaynakları da bulunuyormuş:"

İlgili haber sitelerinin editörleri o kadar tembel ki, orijinal kaynağı bulma çabasını göstermek bir yana, (ç)aldıkları haberi okuyup gerekli düzeltmeleri yapmaktan üşeniyorlar. 

Haberde "ve bu haberin yazarı" diye bir ifade var, ama kopyala-yapıştırcı haber sitelerinde bu ifadenin kime ait olduğu belli değil! 

Bu uygulamaya imza atan haber sitelerinden bazıları şunlar: 

ekolay.net

habercem.com

renkhaber.com

kanalbiz.com.tr

İLGİLİ HABERİN ORİJİNALİ:

Bursaspor Marksist bir futbolcuyu transfer etti

 

Yorumlar

Solcu-devrimci siteler de aynı ayıbı paylaşabiliyormuş

15 Eylül 2009, yazan Hasan Duru,
Yorum no: 913

"Sınıfın, devrimin ve sosyalizmin sesi" Kızıl Bayrak'ın İnternet sitesinde de (kizilbayrak.net) aynı habere yer verilmiş. Kaynak olarak "Radikal" gösterilirken, haberin sonundaki parantez itinayla silinmiş.

"Ergiç’in, ortodoks Marksistleri (ve bu haberin yazarını) çok fazla heyecanlandırmayacak ilham kaynakları da bulunuyormuş:" cümlesi, kizilbayrak.net'te de yer alıyor: 

http://www.kizilbayrak.net/siyasal-guendem/haber/arsiv/2009/09/15/artikel/170/bursaspor-marks.html

 

Birgün gazetesi de kaynak göstermemiş

16 Eylül 2009, yazan Hasan Duru,
Yorum no: 916

Ergiç haberini kısaltarak aktaran Birgün, "bu haberin yazarını" ifadesini de çıkarırken, kaynak göstermemiş: 

http://www.birgun.net/sport_index.php?news_code=1253096641&year=2009&month=09&day=16

http://www.yarinlar.org/turki

17 Eylül 2009, yazan Ziyaretçi,
Yorum no: 917

 

 

AdaptiveThemes